The Square
Christian is the respected curator of a contemporary art museum. While preparing his new exhibit—a four-by-four-meter zone designated as a “sanctuary of trust and caring”—Christian falls prey to a pickpocketing scam, which triggers an overzealous response and then a crisis of conscience.
Following his hit Force Majeure, Sweden’s Ruben Östlund won the Palme d’Or for this even more ambitious and acerbic satire, a biting pitch-black comedy taking square aim on the bourgeois contemporary art world. An excoriating, painfully funny film, featuring Claes Bang and Elisabeth Moss.