The Stride of Lichen
What does the greening of Antarctica mean for seemingly remote places like Mexico? A film tells the story of Antarctica’s glaciers, its encounter with the sea, and the advance of lichen and moss. Meanwhile, on the Mexican coast, a community is forced to leave behind only a few memories.
An awe-inspiring film touched by melancholy, Tania Ximena Ruiz’s continent-crossing short reveals the trickle-down impact of global warming. Drifting alongside the flow of Antarctica’s melted ice sheets, this poignant odyssey bears witness to vanishing local traditions, swept away by climate change.