The Swallows of Kabul
In the summer of 1998, young lovers Mohsen and Zunaira try to covertly experience passion in spite of the oppressive presence of the Taliban that affects even the most private aspects of life. Meanwhile, older couple Atiq and Mussarat are dealing with a threat even more deadly than fundamentalism.
In a vivid watercolor style, this stunning animation draws a humanist portrait of life in Afghanistan under Taliban rule, highlighting the dire position of women. Based on Yasmina Khadra’s bestselling novel, this powerful character study was co-directed by French actress Zabou Breitman.