The Swindle
Betty and Victor, an ill-matched couple, tour around France living on part-time swindles. However, when naive financial courier Maurice stumbles into their web, they become involved in an international money laundering affair that might become their biggest score yet.
Chabrol’s fiftieth feature delivers two of the utmost cinematic pleasures: cunning scams and La Huppert double-crossing men in gorgeous outfits. Packed with off-kilter characters and dark humor, with a side of Hitchcockian perversity, this is a delicious milestone for the master of the genre film.