The Symphony of Uncertainty
Ten years after receiving her doctorate degree at the German Electron Synchrotron, home of the world’s second-largest particle accelerator, Claudia Lehmann visits her mentor Professor Gerhard Mack to answer one of the most fundamental questions: What is the meaning of existence, or life even?
With a doctorate in elementary particle physics, filmmaker Claudia Lehmann is well placed to tackle the mysteries of the universe. Through boundless conversations with her mentor Professor Gerhard Mack, this alluringly symphonic documentary essay provokes big questions with playful curiosity.