The Tale of King Crab
Today, some still call him a saint, an outcast or a murderer: Luciano, fueled by his love for the fiery Emma, stood for his freedom till committing the unforgivable. Exiled to the distant and hostile Tierra del Fuego, there he might find his way towards salvation in a quest for a legendary treasure.
Drawing its idiosyncratic power from the wellsprings of legend, this ecstatic folktale travels from 19th-century Italy to Argentina’s Tierra del Fuego. A primal meditation on the potency of storytelling, The Tale of King Crab is a redemptive fable charged with mythic grandeur and elemental beauty.