The Tempest tells the story of Prospero the magician, who lives with his nubile daughter on an enchanted island and punishes his enemies when they are shipwrecked there. This Shakespeare adaptation was Derek Jarman’s third feature, shot on location at the ancient and ghostly Stoneleigh Abbey.
A notorious enfant terrible of British cinema, Derek Jarman presents Shakespeare’s comedy of magic and revenge in a form that is at once faithful to the spirit of the play and a dazzlingly lush pastiche of Hollywood, high camp, and gothic horror.