The Terrorizers
In Taipei, the marital crisis between an emotionally stunted writer and a careerist doctor is mysteriously intertwined with the story of a photographer and a petty criminal. Police cars speed through the streets of the metropolis, helpless witnesses to new and violent social contradictions.
Renowned director Edward Yang (Yi Yi) refracts the changing society and culture of Taipei in this classic of New Taiwanese Cinema, which revitalized the nation’s cinematic landscape in the 1980s. An enigmatic puzzle full of Yang’s prescient vision, this is a film to watch again and again.