The Texas Chain Saw Massacre
When Sally hears that her grandfather’s grave has been vandalized, she and her brother, Franklin, set out with friends to investigate. After a detour to the family farmhouse, they discover a murderous cannibal lives next door. Once Leatherface starts to attack, they try everything to escape.
Vietnam changed everything for the American horror movie, forcing a seismic reckoning with the fragility of the nation’s value systems. Ruthlessly unsentimental and shot through with gallows humour, Tobe Hooper’s grimy, era-defining classic takes a sledgehammer to any remnants of the summer of love.