The Times of Harvey Milk
In 1977, Harvey Milk is elected to the San Francisco Board of Supervisors, becoming California’s first openly gay public official. This portrait of Milk showcases his neighborhood activist beginnings, his ascent as a symbol of gay political achievement, to his devastating assassination in 1978.
Made long before Gus Van Sant’s acclaimed biopic, but only 6 years after Milk’s murder, this documentary builds on TV footage and interviews to trace the life of the activist. A historical document bearing witness to the simultaneous liberalization and rampant homophobia of 1970s San Francisco.