The Train to Moscow: A Journey to Utopia
Sauro Ravaglia, an amateur filmmaker, barber & communist, dreams with his friends of a world of peace, brotherhood, & equality—of the Soviet Union. When they have the chance of attending the World Festival of Socialist Youth, they arm themselves with an 8mm camera to film their journey.
The journey of a dream chased—and a dream awakened. A beautiful tale—and true story—spun from archival material telling of the infectious hopes and idealism of mid-century communism joyously loved and chased and then confronted with reality.