The Virgin Suicides
Suburban Michigan, 1975. Cecilia, one of the five dreamy Lisbon sisters, attempts suicide—an event that unravels the lives of the Lisbon family. Little by little, the family shuts itself off from the world. With the girls forbidden to go out, an obsessed group of local boys plots to rescue them.
Sofia Coppola made her name as the premier auteur of girlhood with this spellbinding feature debut, the first of many collaborations with Kirsten Dunst. Now a beloved cult classic, this swooning yet eerie portrait of sequestered adolescence shatters the illusion of wholesome American suburbia.