The Wailing
A stranger’s arrival in a remote town precedes the spread of a disease that causes a viciousness to spread through the infected. The police officer who is sent to investigate winds up dealing with more than he bargained for when the disease infects his daughter.
Genre maestro Na Hong-jin follows his superlative thrillers The Chaser and The Yellow Sea with this intensely atmospheric tale of rural demonic possession. One of the most acclaimed horror-thrillers to come out of South Korea in recent years, The Wailing is a luridly gripping, murder-mystery epic.