The Wakhan Front
Afghanistan 2014. As the army withdrawal approaches, Captain Bonassieu and his squad are on a surveillance mission in a valley on the border with Pakistan. Despite their determination, control of the remote valley will fall out of their hands. One night, soldiers begin to mysteriously disappear.
A prominent figure in the art world, Clément Cogitore has established himself as a cinematic voice with only one feature film. The Wakhan Front is a one-of-a-kind war movie, a metaphysical yet palpable study on fear. In the director’s words: “Ford meets Shyamalan”. And a hint of Antonioni, we’d add.