The Wayward Girl
The illegitimate daughter of a bitter mother, Gerd attracts the attention of Anders, a student from a middle-class family. Defying his parents, Anders takes her on a trip to a cottage deep in woods. There, their relationship flowers until their idyll is interrupted by a passing vagrant.
The film that unveiled one of cinema’s great stars to the world—Liv Ullmann—would also be the final feature from the pioneering Edith Carlmar, Norway’s first woman director. Aged only 20, Liv simply lights up the screen, exuding sensuality, power, abandon…and something dark and a little threatening.