The Wedding
A family migrates to Istanbul from the rural parts of Anatolia, and they bring their traditions with them. The men of the family are giving away the girls of the family in return for a hefty bride-price. Zelha, one of the girls, revolts against this attitude and tries to save her sisters.
The unadorned style of Lütfi Ö. Akad has been a source of inspiration for Turkish filmmakers for over half a century. Led by Turkish star Hülya Koçyiğit in a pivotal role, The Wedding is a social realist melodrama that comments on the troubles of internal immigration and urbanization in the country.