The Whisper of the Jaguar
In a field of transgenic corn, an artist self-penetrates herself with a cob, ignoring how close she is of dying. Her sister follows her steps and carries her ashes, going on a trip through the Amazon that will turn into a spiritual and erotic search.
This personal journey through the Amazon rainforest reflects on such subjects as Brazil’s environmental issues, postcolonialism, feminism, and grief. With contemplative, transgressive and spiritual elements, here’s an invigorating queer-punk road movie that irresistibly resists any categorization.