The Yellow, the Cat, the Kayakers and the Host
An examination of the line between physical theatre and cinema, actor-director Esme Madra’s enigmatic short auspiciously depicts a defining moment in a woman’s life. The fascination of the surrealist choreography lies in the precise acting, dynamic mise-en-scène, and crafty sound design.