This Is Not a Film
Accused of creating propaganda opposing the regime, filmmaker Jafar Panahi appeals against his six-year jail sentence and 20-year ban on making films. Under house arrest while awaiting the government’s decision, Panahi begins to capture a day in his life.
Despite house arrest in his home country of Iran, director Jafar Panahi successfully made and smuggled to the Cannes Film Festival this self-reflexive, confessional masterpiece. Ingeniously subverting all notions of filmmaking, he’s created a deeply moving exercise in poetic and political justice.