Three Sisters
Three little sisters, Ying, Zhen, and Fen live alone in a small village in the high mountains of the Yunnan region. The father works in the nearby town and the mother has left long ago. The little girls don’t go to school, spending their days working in the fields or wandering in the village.
A masterwork from veteran Chinese documentarian Wang Bing, Three Sisters is a patient, provocative observational study of an impoverished family. Portrayed with unflinching compassion, this portrait of sisterhood is set against the spectacular mountainous scenery of Yunnan province.