Tie Me Up! Tie Me Down!
Discharged from a psychiatric ward, Ricky tracks down his onetime lover, Marina, only to find that she has no memory of their tryst. In a bid to convince her of their future together, Ricky keeps her prisoner in her own home, but loses control of the plot when Marina’s sister, Lola, comes looking.
Hot off the major success of Women on the Verge of a Nervous Breakdown, Almodóvar soon switched gears, taking his twist-filled melodramatic style into more dangerous territory for what is arguably the darkest romcom ever made. Not for another two decades would he get this kinky again. Viva Pedro!