Time Regained
Marcel Proust (1871-1922) is on his deathbed. Looking at photographs brings memories of his childhood, his youth, his lovers, and the way the Great War put an end to a stratum of society. His memories are in no particular order, they move back and forth in time.
Who could ever adapt Marcel Proust? With a rare inspired adaptation of his writing that’s so difficult to transfer from page to screen, the Chilean exile and dream-spinner Raúl Ruiz is up for the task! Catherine Deneuve, Emmanuelle Béart, and John Malkovich lead an all-star cast.