On his first day of work as a miner, Martin, a cocky teenager, will learn the importance of rituals and respect for ancestors.
A miniature marvel of stop-motion animation from Mexico, this allegorical horror establishes an entrancing tone in just a few minutes. Director Juan José Medina makes the most of a mine’s scary potential with the sinister production design, including an unforgettable monster lurking in the caverns.