Tito and the Birds
Tito, a shy 10-year-old boy, lives with his mother. Suddenly, an unusual epidemic starts to spread, making people sick whenever they get scared. Tito discovers that the cure is somehow related to his missing father’s research on bird song. Tito and his friends embark on a journey to save the world.
Employing oil painting as an expressive animation tool for both dazzling and nightmarish visuals, Tito and the Birds uses a pandemic as a political allegory for the state of the world. Brushstrokes convey contemporary paranoia in this affecting, humanist fable that follows a young boy on a mission.