At the height of the Great Depression, Anni’s brother commits suicide. Anni and her parents are evicted from their Berlin home and sent to Kuhle Wampe, a lakeside camp home to increasing numbers of unemployed. Eventually, Anni moves back to Berlin and gets involved in the workers’ youth movement.
Written by Bertolt Brecht, this social realist classic was banned by the Nazi party within weeks of its release. Influenced by Eisenstein’s montage theory, Kuhle Wampe is a formally adventurous and fervently leftist critique of capitalism that includes a scene directed by the playwright himself!