Together
Gabino, Luisa, and Paco live in a small apartment in Mexico City. They don’t have cold water, their refrigerator has just broke, and their dog has gone missing. When tensions in the house begin to rise, they decide to take a trip to the forest.
Warm and mysterious, like each of Nicolás Pereda’s films, Together is an intimate and exquisitely shot drama about a struggling couple. Perfectly tinged with humor while retaining a quiet power, this sophomore feature already demonstrates the control of a master filmmaker.