Tokyo Twilight
In 1950s Tokyo, college student Akiko unexpectedly becomes pregnant, while her older sister Takako, recently separated, returns to their family home. As they uncover the existence of their long-lost mother, Akiko struggles to accept the painful truth of being abandoned as a child.
Four years after his “Noriko” trilogy, Yasujirô Ozu reunites its iconic actors Setsuko Hara and Chishû Ryû in his final black-and-white film. But this one belongs to Ineko Amira, who embodies the unshakable anguish of inherited shame with exquisite torment, turning to dens of mahjong, sake, and sin.