Tomboy
There is definitely something boyish about ten-year-old Laure. It’s summer and she has recently moved to a new area with her parents and her little sister, Jeanne. Laure allows her new neighbourhood acquaintances to believe that she is a boy. That’s how Laure becomes Michael. Truth or dare?
Tomboy is the film that made us fall in love with Céline Sciamma. This radiant second feature from the Portrait of a Lady on Fire director takes another look at adolescence, tackling issues of gender identity with delicacy and insight. Featuring natural newcomer Zoé Heran as its eponymous “tomboy.”