Shot as Delhi emerged from COVID’s second wave, the film plays phone calls from the worst of the pandemic. Anonymous participants, some who lost loved ones, and others who worked on the frontlines, share their deeply personal accounts. What emerges is a story of survival, remembrance, & resilience.
This poignant, short documentary takes an incisive look at the aftermath of the second wave of the pandemic in New Delhi, India. Delicately juxtaposing audio testimony with day-to-day visuals of the city, Toofaan is a haunting account of the traumatic tribulations suffered by its inhabitants.