Toomelah
In a remote Aboriginal community, 10 year old Daniel yearns to be a gangster, like the male role models in his life. Skipping school, getting into fights and running drugs for Linden, who leads the main gang in town.
Shot on a tiny budget with amateur actors, this ethnographic drama from Ivan Sen is a quiet reckoning with the colonial legacy of his native Australia. Beautifully capturing its communities with docudramatic verisimilitude, Toomelah is a lyrical indictment of the treatment of indigenous people.