Trainspotting
Heroin addict Mark stumbles through bad ideas and sobriety attempts with his unreliable friends—Sick Boy, Begbie, Spud and Tommy. After cleaning up and moving to London, Mark finds he can’t escape the life he left behind when Begbie shows up at his front door, and a scheming Sick Boy follows.
With a bang of Iggy Pop and an infamous monologue, Trainspotting took off like a rocket; a door had been kicked in. Terrifyingly funny, and spasmodic with a musical energy that never subsides, this stylised plunge into drug culture was a ’90s hit that launched Danny Boyle and Ewan McGregor to fame.