Transamazonia
Melissa is a 21-year-old mother and law student. Marcelly is 35, unemployed, and living with her mother. They’re both travesties resisting at different points of Transamazonian Road, a territory marked by the genocide of its native people.
Through a tender portrait of its two main characters, Transamazonia sheds light on the trans experience—particularly when away from big urban centres. Exploring the intersection between economic hardship and gender identity, the film is a powerful reflection on marginalized lives in modern Brazil.