Transit
Christian Petzold boldly transforms Anna Seghers’s war novel into a haunting period film set in an ambiguous present. A stirring melodrama of love during oppression, Transit is every bit as scintillating as Casablanca, thanks in part to the outstanding duo of Franz Rogowski and Paula Beer.