Truth or Consequences
Forty kilometers outside the small desert town of Truth or Consequences, New Mexico, lies “Spaceport America”, a private space mission launch centre. Local residents, living in the shadow of a long history of progress, find meaning and grounding in a world that others are choosing to leave.
A lyrical work of documentary science fiction, Hannah Jayanti’s Truth or Consequences is a revealing reflection on humanity’s ambitions and stasis. Applying a bold fictional premise, the film is a thrilling formal adventure that never loses sight of the tenderness with which it treats its subjects.