Turtles Can Fly
This award-winning film from Bahman Ghobadi looks at the lives and struggles of children in Kurdistan, an area as wrought with trouble now as it was in 2004 and when the film is set, before the first Iraq war. Human and heartfelt, its people are too rarely seen but their stories need to be told.