Two Drifters
The lives of two lonely souls cross paths. Rui loses his lover Pedro on the night of their anniversary. Odete, upset after her boyfriend leaves her when she mentioned a desire to have a child, becomes obsessed with the deceased Pedro, whom she never met.
Ask any passionate film festival goer what country is hottest today and you’re bound to get a lot of votes for Portugal. João Pedro Rodrigues, here with his second feature, is among those Portuguese who make the most beautiful films, attuned with sensitivity and intelligence to the turmoil of love.