Two Ships
Thomas is a young artist, broke and unattached. Laetitia is an intelligent actress, lost and a little unhinged. They meet at a party. Unable to find themselves alone, the pair share a night of light-heartedness and high drama—until a violent event marks their encounter with a strange complicity.
Before her iconic Palme d’Or win for Anatomy of a Fall, Justine Triet swapped documentary filmmaking for fiction with this acclaimed, combustible short. Full of youthful spirit and starring the great Laetitia Dosch, Two Ships basks in the magnificent chaos of Parisian life and romantic conundrums.