Ugetsu
In 16th century Japan, peasants Genjuro and Tobei sell their earthenware pots to a group of soldiers, in defiance of a local sage’s warning against seeking to profit from warfare. Genjuro’s pursuit of both riches and Tobei’s wish to become a samurai risks to destroy both themselves and their wives.