Uncle Yanco
In California, Agnès Varda delves into her family history. She tracks down Jean Varda, a Greek emigrant relative she’s never met, and discovers an artist and kindred soul leading a bohemian life in Sausalito, near San Francisco.
Amid the floating, make-shift homes of Sausalito, San Francisco’s “aquatic suburbia,” Agnès Varda locates a long-lost uncle, and a whole new way of life comes tumbling forth. An alternative look at the Bay Area’s infamous Summer of Love, Varda’s short glimmers with psychedelic and utopian promise.