Ungentle
Shot on appealing 16mm film and exquisitely narrated by Ben Whishaw, this poetic short beckons us to imagine the sensitive lives and inner journeys of gay mid-20th century British spies. In a tone by turns wry and sincere, the narrator’s stories confer a poignant humanity to men who lied to survive.