Untitled
A young man covers his head with different headscarfs one by one. His confident movements gradually break down as he battles with conflicting positions and he starts to cry.
Unsettling myths surrounding the contemporary Islamic body, Ergun’s performative video captures some of the different trajectories of heated arguments about the Hijab. Wearing the Hijab himself in multiple contexts, the multi-disciplinary artist explores gender, national sentiments, and politics.