Untold Hours
Visual artist Alicia Nauta embarks on a new project, in which she is both the creator and the canvas. In her apartment-studio, the artist silently works away at her latest showstopping creation, from conceptualisation to public display.
Set to the percussive sound of a John Cage composition, Daniel Warth’s transfixing film focuses on an artist at work on an intricate figurine. Giving gorgeous (and comic!) form to ideas of masquerade, this spellbinding short gestures to whole worlds of feminist thought in just eighteen minutes.