Vagabond
In the south of France, during winter, a young drifter named Mona is found frozen to death in a ditch. Through flashbacks, those who have met her—including a Tunisian vineyard worker and a family of goat farmers—talk of their interactions, revealing the story of an enigmatic and defiant woman.
A classic in Varda’s filmography, this film is as uncompromising in its portrayal of a woman who will not adjust as it is in its daring story structure. Winner of the Golden Lion in Venice, it is both a testimony to the director’s profound humanism and to her critical eye on our social judgments.