Valley of Souls
José returns to his home after a long fishing night and discovers that paramilitary forces have killed his two sons and thrown their bodies into the river. José begins a journey to retrieve and provide a proper burial for his boys preventing their tormented souls from being stuck in this world.
Drawing on testimonies gathered from his previous documentaries, Nicolás Rincón Gille’s first fiction film sets out to convey the violence of Colombia’s paramilitary war with emotion and atmosphere. Using riveting widescreen cinematography, this immersive odyssey reveals the magical power of belief.