Vermiglio
Winter 1944: In the remote Alpine village of Vermiglio, life follows its seasonal rhythms – until Pietro, a Sicilian deserter, arrives. His presence awakens forbidden love in the village’s schoolteacher’s daughter, Lucia, and unsettles the village as the war nears its end.
Thickly drifted snow muffles secrets and furtive kisses—but still lovers are discovered and word spreads by slow post in Maura Delpero’s poignant historical drama. Painterly photography caps this tale of innocence and familial resilience, descended from the intimate everyday poetry of neorealism.