VHS Massacre: Cult Films and the Decline of Physical Media
This documentary explores the rise and fall of physical media and its effect on independent and cult films, as well as B-movies. Ranging from the origin of home movies through the video store era, and featuring icons like Joe Bob Briggs, Lloyd Kaufman, Greg Sestero, Debbie Rochon, and Deborah Reed.
Produced by iconic American production company Troma, this documentary is focused on the demise of physical media, an integral part of genre cinema. An incisive investigation into a monumental shift for both the industry and medium, the film features many icons from a vital era of independent film.