Eight years after she was raped at a beach in Chile, a young filmmaker puts together a kaleidoscope. There she shows the wounds derived from this abuse, the legal procedures, and the friendship by her side along a journey from which a question arises: what is really a rape and when does it end?
Can cinema be a tool for tackling trauma? Chilean director Carolina Moscoso Briceno turns to the intimacy of a video diary to make sense of what happened to her in this innovative experimental documentary. Merging clinical documents with personal autobiography, Night Shot maps a route to healing.