Waltz with Bashir
One night, a friend tells director Ari about a recurring nightmare. They conclude that there’s a connection to their Israeli Army mission in the 1982 Lebanon War. Ari realizes that he can’t remember anything about it and decides to interview his old comrades to discover the truth about that time.