Wan Pipel
Roy is a handsome Surinam man who studies in Amsterdam. He hurriedly left his Dutch girlfriend Karina to visit his dying mom in Paramaribo. Back in his homeland, Roy soon becomes obsessed with his own country and its culture.
Post-independence Suriname’s very first feature-length film, One People is a gorgeous, sun-drenched visual marvel. Exploring the nation’s melting pot culture with vibrancy and rich detail, this is a witty look at love, identity, and the tricky struggle to determine one’s place in the world.