WarGames
When computer hacker David unwittingly taps into the Defense Department’s war computer, he initiates a confrontation of global proportions: World War III. Together with his girlfriend and a computer genius, David must race against time to outwit his opponent—and prevent a nuclear Armageddon.
A daring blend of apocalyptic paranoia and Spielbergian family adventure, John Badham’s nuclear romp brought computer hacking (and Matthew Broderick!) to public attention. User-friendly in its approach to genre and intelligently satirical, this well-calibrated studio film is a Cold War classic.